Aanmeldingswachttijd:
dit is de wachttijd van het moment dat u als cliënt contact opneemt met praktijk Een en AL voor een afspraak tot aan de datum dat de intake plaatsvindt.
Mocht u hele specifieke wensen hebben ten aanzien van de dagen en tijden waarop sessies kunnen plaats vinden, dan schuift over het algemeen de wachttijd op.
De wachttijd ten aanzien van de intake is niet afhankelijk van bij welke zorgverzekering u als cliënt verzekerd bent. Wel kan het zijn dat er nog maar een beperkt budget beschikbaar is bij de zorgverzekeraar waar u bij bent verzekerd.
Op dit moment overschrijdt de wachttijd de wettelijk toegestane wachttijd. U kunt zich op dan ook op dit moment niet aanmelden voor behandeling.
Behandelingswachttijd:
Dit is de wachttijd vanaf het moment van intake tot aan de start van de behandeling.
Er is bij praktijk Een en AL géén sprake van een behandelingswachttijd. Zodra de intake gepland is worden er ook behandelafspraken ingepland.
Wanneer u de wachttijd te lang vindt of als deze langer is dan vier weken, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de zogenaamde Treeknormen).
Datum laatste actualisatie van de wachttijd: 25-12-2022
Nieuws:
Op dit moment is er sprake van een cliëntenstop. Er wordt geen wachtlijst gehanteerd. Ik adviseer u zich aan te melden elders.